Публікації AAC - Індія, Хімачал-Прадеш, Східний Гарвал, Чангабанг, Вест-Фейс,

Чангабанг, західна стіна, траса Бордмен-Таскер, спроба. Валуни грілися на сонці, 9½ км з них, хвиля за хвилею скельної біди. Чекаю. Шанс зламати щиколотку, зламати ногу або потрапити в пастку, коли двоє змикаються, як двері авіаційного ангару, був постійно присутній. Я це ненавидів.

публікації

Новий маршрут на західній стороні Чангабанга прозвучав непогано за кілька тисяч кілометрів - це вік далеко з командою з чотирьох, щоб розподілити вантаж. Запланована команда з чотирьох перетворилася на пару, Стю МакАліз та я. Пізній прибуття зробив їх трьома. Оллі Сандерс збирався бути в Індії, тож мало сенс тягнути його за собою.

Коли ми вирішили піднятися на західну стену, у нас склалося враження, що заповідник Нанда Деві знову відкрився з моменту його закриття в 1982 році. Це було не так, і щоб піднятися на західну стену, нам довелося б підійти з півночі, через льодовик Багіні. Це спричинило кілька труднощів: ми не могли побачити західну сторону; зараз підхід був 9 км через, можливо, гіршу морену, з якою я стикався; і щоб дістатися до хребта Багіні, ми зіткнулися з підйомом на 450 метрів, що нагадує Північну стену Тур Ронде у французьких Альпах.

Тип підйому та загальна вартість диктували, що у нас було більше спорядження, ніж я звик. Як правило, я б розглядав експедицію в стилі капсули, але 6500 доларів, стягуваних МВФ та місцевим урядом, 6000 доларів, які стягував агент, перельоти, фрахт та страхові витрати, - все це на загальну суму 15000 доларів. Я не пишаюся тим, що вартість мала прямий вплив на стиль.

Ми провели сім днів, перевозячи та встановлюючи вдосконалену базу, і ще три переправи, прогулянки, перевезення, підйому, фіксації та перевезення, поки мотузка не звисла на 100 метрів від хребта.

Сніг розпочався звичайно в середині дня. Через сімдесят дві години, коли впав 1 м, він зупинився. У мене розвинувся абсцес зуба, і наш намет був похований. Рішення поїхати до базового табору було легким.

Пройшло дев’ять годин засніжених брил і мрій про комфорт базового табору. Табір був не тим притулком, на який ми сподівалися. Намети були сплющені і засніжені снігом. Наш комплект залишився всередині і перетворився на розмочений і розмоклий безлад. Річки пробігали під, навколо та крізь намети. Наприкінці гри земля виглядала як поле для регбі.

Сандерс пішов з голландцем, який намагався зробити північну сторону Чангабанга. Після чотирьох днів сильного тиску сніг розтанув і перетворив галявину на безплідну, загнану пилом пустелю, що називається пагорб. Ми з Макалізом відповіли.

Коли ми дійшли до прогресивної бази через п’ять годин, величезне занепокоєння було полегшено. Намет був цілим, хоча два зламані стовпи вимагали імпровізації. Однак запас їжі був поза імпровізацією. Тварини здійснили набіг на нього, і ми тепер опинились на часовій лінії, яку наклав голод.

Для досягнення хребта Багіні потрібні були чотири дні замерзаючих, оніміючих кісток температур, а ще три - для створення табору. Кут схилу, що веде на хребет від заповідника Нанда Деві, був набагато меншим, ніж із півночі. Піт Бордмен і Джо Таскер неодноразово солили цей грунт вантажами, рятуючись від комфорту базового табору. Це була розкіш, недоступна нам на крутій та технічній північній стороні. Жандарм між полковником і нашою теперішньою позицією, тим самим місцем, що і табір бордерів та таскарів 1 на 5480 м, здавався важким для проходження, і я дивувався їхній завзятості.

Новий маршрут не збирався відбуватися. Сім днів їжі залишалося, якщо ми дотримувались контрольованої дієти. Ми вирішили спробувати Бордмен-Таскера вирівняти північно-західний хребет, знаючи, що шансів на вершину немає, але сподіваючись на диво.

Чудес не сталося. Погода знову стала неспокійною, температура різко впала, абсцес мого зуба повернувся, і через три дні на хребті ми піднялися лише на 200 м. Однак слідом за Пітом та Джо були звільнення. Повага до їх досягнень зростала з кожним кроком. Деякі зі скелелазінь, які ми завершили, були змішаними шотландцями IV, і м’ясо маршруту нависло вище: 800 м технічної скелі, висячі арте, звиси та глухі стіни без очевидного шляху. Бордмен і Таскер застрягли на цьому, поки не знайшли шляху і не дійшли до вершини - це надзвичайне досягнення, яке все ще чекає повторення. Але підхід з півночі додає матеріально-технічних та фізичних труднощів.

П’ятого дня ми вирішили, що таке існування не було цікавим, і позбавили підйому з висоти 6200 м. Шостого дня ми спустились, перетягнувши весь наш комплект на вдосконалену базу. 6 жовтня ми виїхали з базового табору.

Між двома експедиціями, в яких я грав у капсульному стилі, минуло вісім років. Я вважаю, що альпійський стиль приносить більше задоволення та задоволення без зайвих зусиль та одноманітності. Може, ти трохи висунеш шию, але винагорода значно більша - і це дешевше. Ми дякуємо Фонду Маунт-Еверест, Британській раді альпінізму та комітету премії Ніка Ескурта за їх щедру фінансову підтримку.