Велоспорт по Памірському шосе

шосе

День 1. Перший полудень на Памірському шосе був трохи менш дерьмовим, ніж очікувалося (каламбур). Після болісного ранку харчового отруєння в мені залишилось зовсім небагато, і мені довелося лише зійти з велосипеда, щоб 3–4 рази зіткнутися в кущах [застереження: якщо вам незручно читати про те, як функціонує людський організм, ви мабуть, давно повинен був би перестати читати цей щоденник, і я настійно закликаю вас задуматися над тим, чому те, що ви робили буквально десятки тисяч разів, викликає у вас занепокоєння. Усі какають.] Хоча наступні 170 км в гору дорога не була крутою, і ми змогли штовхнути педалі на середній передачі вздовж повільно деградуючого асфальту, тоді як навколишня флора еволюціонувала від річки, обсадженої деревами, до коротких кущів. сухий бруд.

Востаннє насолоджуючись деревами

2 день. Другий день пройшов без зайвого хвилювання - крім Радіра та Детті, які приєдналися до мене у поїзді з діареєю та відвідували сусідні поля по черзі, щоб полегшити себе. Перебуваючи в Таджикистані, робіть так, як роблять яки.

какашка/переполох

Принаймні придорожній туалет мав гарний вид

День 3. На третій день ми доїхали до Джелонді, маленького курортного селища на кінці цивілізації. Я взявся за проект, щоб написати путівники по кожному місту вздовж Памірського шосе для Караваністану, тому, природно, нам довелося перевіряти гарячі джерела для дослідницьких цілей. Є кілька маленьких хатин для ванни, наповнених гарячою водою, що відкачується з-під землі, і хоча та, до якої ми їхали, була занадто гарячою, щоб насправді відпочити, вона цілком коштувала 50-процентної плати.

Гарячі джерела в Джелонді

Голодні ми поїхали до санаторію - старого радянського курорту, який, на думку багатьох бабушок, може вилікувати всі хвороби, - де нам сказали, що це єдиний ресторан у місті. Кухар кинув на нас сварливий погляд і пішов геть, кажучи: "У нас немає їжі", що було, мабуть, найкращим, оскільки залишки овечого жиру, що закінчився, пролежали навколо брудної кухні. Щойно випустивши свою першу тверду какашку, я не хотів проводити подальших досліджень. Отже, ми вдалися до “ринку”, який був останнім, який ми побачили пару днів. Тут я вільно використовую термін "ринок", тому що там продавали лише рамен, гречку, томатну пасту, гнилу цибулю, соду і цукерки. У цій частині світу життя справді дуже складне.

Коли ми крутили педалі з села, ми помітили, що більше не їдемо за лініями електропередач. Або, принаймні, ті, хто там був, були в такому безладі, що вони, безумовно, не працювали протягом століть. Окрім кількох невеликих газових генераторів, ми не побачимо жодної електроенергії протягом наступних 8 днів. І ми їхали на велосипеді по міжнародній трасі.

Тут існує трава!

День 4. Тієї ночі ми таборували на невеликому трав'янистому полі біля струмка перед тим, як пологий асфальтовий шлях перетворився на дуже круту і дуже нерівну гравійну дорогу до нашої найвищої на даний момент точки, перевалу Койтезек, 4270 метрів над рівнем моря. Сидіти на дивані і дихати на цій висоті нелегко, а також їзда на велосипеді, завантаженому їжею, водою, кемпінговим спорядженням та 6 місяцями всіх особистих речей, дорогою, на якій гине багато автомобілів. Радіру, професіоналу серед нас, якимось чином вдалося зберегти спокійну розмову, поки я намагався закінчити одне слово перед тим, як задихатись черговим подихом самого невдоволено порожнього повітря, і Детті вирішив, що натискання на педалі просто не варте того, і вдалася до прогулянки на велосипеді по найкрутіших перемиканнях.

Початок підйому

На вершині перевалу Койтезек, 14009 футів. Велосипедисти керують Памірським шосе.

Один самотній будинок стояв відразу після перевала. На Памірі у людей дуже мало можливостей заробляти гроші, і більшість домогосподарств покладаються на члена сім'ї, щоб знайти роботу в Росії і відправити гроші додому. Однак це часто становить лише 50 доларів на місяць, що означає, що більшості сімей доводиться виживати за межі землі якомога більше. По суті, це обмежується риболовлею в річках та доїнням кіз та яків для отримання сиру та йогурту, оскільки фрукти та овочі не можуть рости в такому суворому кліматі. Через неймовірно складну фінансову ситуацію кожен будинок перетворюється на пансіонат та ресторан, де подають свій домашній сир, йогурт, хліб та чай мандрівникам, як ми. У цих будинках немає меню чи цін; ви просто з’являєтесь, приймаєте все, що перед вами, і платите все, що вважаєте справедливим. У цьому будинку нам подавали чай, черствий хліб, домашній кефір та цукерки - щоденний обід місцевих жителів.

Попереду нас чекав невтішно скелястий спуск, тому замість того, щоб зручно котитися вниз, ми стискали гальма, поки вони не почали танути. Другий - значно менший - перевал залишився між нами та сусіднім селом, і цього разу нас благословив хвостовий вітер! Вітер різко змінився, коли ми перетнули найвищу точку, це означає, що ми знову не змогли сповна насолодитися спуском. Коли ми дійшли до Алічура, побічний вітер став настільки сильним, що я крутив педалі на повній швидкості, щоб скотитися вниз у село. Мертві, ми мляво з’їли смажену рибу, прийняли відровий душ, злили кілька пива та трохи горілки з дружньою голландською парою і втратили свідомість до 21:30.

Котиться до Алічура

День 5. Коли ми повільно розігрівали ноги на дорозі, ми помітили 4 знайомі велосипеди, припарковані біля будиночка, оточеного нічим. Всі велосипедисти на Памірі в кінцевому підсумку зустрічаються між собою, і ми вже кілька разів стикалися з цими французькими та британськими парами. Будинок був позначений на карті як “тут хороша риба”. Звучить, варто перевірити. Звичайно, риба з сусіднього джерела була смачною.

Одна самотня юрта

Окрім настирливого зустрічного вітру, на цій ділянці було не складно їздити, і їзда на зграї з 7 велосипедистів зробила це дуже веселим. “Річки” на карті, з яких ми очікували отримати воду, були всі висохлі, тому ми вдалися до того, щоб попросити водія вантажівки приблизно 20 л води перед тим, як створити великий кемпінг групи. Здавалося, зустрічний вітер приніс тепле повітря, тож навіть вище 4000 метрів нічна температура була комфортною.

Більше велосипедистів!

Просячи води

Табір на 4020 метрів

День 6.
Шостий день складався з одного невеликого переходу лише на 4137 метрів, а потім довгого спуску, звичайно, зустрічного вітру. Такі речі не мають великого значення, коли ви їдете на велосипеді з хорошими людьми, але час у вас не в напрузі, тому ми все-таки скотилися до Мургаба - столиці Паміру, де проживає 4000 людей - з посмішками на обличчі.

Більше велосипедів, ніж автомобілів на дорозі.

Модна заява

Мургаб, жвавий мегаполіс на горах Памір

Готель "Памір" у Мургабі є дещо легендарним серед велосипедистів, і ми зустріли не менше 21 велосипеда, припаркованого попереду, багато з яких ми вже перетинали дорогу. Ми обрали найдешевший варіант - спати в юрті на передньому дворі готелю - і вдень насолоджувались їжею як-молочного морозива на базарі. У 50 центів за конус це дорога розкіш для цієї області, але відсутність електроенергії означає, що морозиво можна робити лише за допомогою газового генератора.

Розкішні номери

Як молочне морозиво

Добре пристосований до висоти та підкріплений морозивом, найвищий перевал Памірської магістралі лежав попереду.