Longxi Si 龙 西 寺 & Nangchen 曩 謙

Longxi Si & Nangchen

втрата ваги

Роздуми мандрівника, що не має кисню.

Після 4-х ночей, коли я кашляв, хрипів, задихався і не спав підморгуванням, ми прийняли рішення не залишатись ночувати в Нангхені, а замість цього здійснити одноденну поїздку в цьому напрямку. Той факт, що я був підключений до іржавого кисневого бака на той час, у дружній, але далеко не привітній місцевій тибетській клініці в Юшу, теж мав з цим щось спільне. Моя висотна хвороба була дивним явищем: в той час, як у мене все було добре вдень, я проводив більшу частину ночі безсонним, а часом і галюцинацією, і лепет.

По дорозі в Нангчен.

Дорога від Юшу до Нангчена справді вражаюча: вона перетинає кілька високих перевалів (4500 метрів) і проходить поруч із фонтанованими річками, в тому числі в одній точці, що перетинає річку Меконг. По обидва боки дороги простягаються великі луки, на яких випасаються стада яків, овець, кіз та коней. Нижні райони з звивистими річками та луками, усипаними польовими квітами, виглядають майже альпійськими. Вдалині є пагорби та засніжені гори.

Час від часу ми проїжджаємо повз розрізнені кочові поселення і, що цікаво, дивний «магазин-намет», незмінно доглядає одинока тибетська жінка, продаючи локшину швидкого приготування, напої тощо. але загалом дуже мало ознак (людського) життя. На нашу насолоду від пастирської ідилії за вікнами автомобіля впливає лише сморід пердів десятирічного сина нашого водія ... Він досить симпатична дитина, але з тенденцією викликати деякі найбідніші запахи, відомі людству. Не приємно в маленькій машині!

Лонгсі Гомпа

Через трохи більше двох годин ми дійшли до Longxi Gompa, трохи більше половини шляху до Нангхен. Монастирський комплекс лежить більш-менш безпосередньо на дорозі, а не романтично розташований на схилі пагорба, як зазвичай. Однак це єдине невтішне, що ми можемо сказати про це чудове місце.

Наше прибуття до храму було зустрінене з великим хвилюванням; ченці, молоді та старі, вибігли привітати нас. Наш колись корисний водій, здавалося, знав кількох з них і радісно базікав. Одностайно вчителі та учні вирішили припинити перервані нами заняття, щоб вони могли розвести нас та долучитися до фотосесій.

Атмосферний, старий актовий зал мав велику колекцію чудових статуй, але його родзинкою була темна, трохи зловісна, бічна камера, в якій зберігалася дивовижна колекція страшних старовинних масок. Наш візит оживили діти-ченці, розгулюючи по храму та скупчуючись навколо нас, щоб сфотографуватися.

Після головного залу нас провели на екскурсію цілим комплексом. Враховуючи його віддалене розташування, ми були здивовані тим, як тут велися будівельні та реставраційні роботи. Повсюдно зводили нові каплиці, молитовні зали, класи та гуртожитки для студентів, тоді як ціла армія ремісників була зайнята вирізанням статуй, друком молитов та гарячковою розписом та декоруванням майже кожного дюйма наявної стіни, стелі чи стовпа.

Роботу виконували місцеві тибетські ремісники, переважно молоді хлопці, деякі з яких виглядали досить модно, та самі ченці. Усі ремісники жили в приміщенні; ми навіть спіймали одного дремлючого в його спальному мішку, посеред залу він займався живописом, а його колеги продовжували працювати.

Це була фантастична можливість побачити з перших вуст, як ці чудові тибетські картини та прикраси виконуються досі, згідно з давньою традицією. Як правило, малярні роботи, здавалося, були організовані в три етапи: спочатку кресляр малював обриси картин на стіні олівцем або вугіллям, потім деякі молодші підмайстри забарвлювались у більші простори, залишаючи кращі штрихи для своїх досвідченіших партнерів.

Образи були досить різноманітними: ми бачили геометричні малюнки на стелях і стовпах, богів демонів, що топчуть людей, богів демонів, причетних до тантричного сексу, облуплених людей, черепів, а також леопардів, драконів і барвистих птахів.

Ми також побачили цілу кімнату, повну маленького Будди, більшість із яких були загорнуті для захисту, чекаючи розміщення у визначених місцях. Поруч з приміщенням Будди група ченців вирізала і готувала дерев’яні брили, щоб надрукувати сутри (молитви), які слід було згорнути та набити в статуї, перш ніж розміщувати в храмах.

Після нашої великої екскурсії ми вийшли з почуттям цілком збудженого. Longxi Gompa була першою гомпа, яку ми відвідували протягом тривалого часу, і яка справді відчувала себе живою та робочою релігійною громадою. Тут ми бачили ченців, які в багатьох місцях молилися і читали, маленьких дітей-ченців, які вивчали китайську та тибетську мови в різних класах, ченців, які брали участь у будівельних роботах, різьбленні по дереву, фарбуванні, чищенні тощо. Також було цікаво, що деякі ченці могли розмовляти бризкою англійською мовою, оскільки вони довгий час жили в Індії і лише недавно повернулись; навички викладання, втрачені в Китаї внаслідок культурної революції. У нас було враження, що багато грошей на реконструкцію надходять з-за меж Китаю, але звідки саме, ми не змогли дізнатися.

Найближчі:

Ченці розповіли нам, що дуже мало іноземців заїжджало до Монастиря. Це, мабуть, тому, що більшість мандрівників беруть місцеві мікроавтобуси від Юшу, прямо до Нангчена. Ви можете дійсно дістатися туди лише на машині, або вийшовши з мікроавтобуса і сподіваючись забрати інший пізніше.

Епілог.

Ми ніколи не добирались до Нангчена. Мені потрібно було швидко спуститися на нижчі висоти.
Це було справжньо шкода, оскільки декорації були настільки приголомшливими, і ми почули кілька досить приємних речей про це місце ...

Автор: Адам

Мене звати Адам. Я маю ступінь з історії Китаю в SOAS і магістра з міжнародної політики, що спеціалізується на Китаї в тому ж університеті. Я їздив по Китаю 9 разів, а з 2000 року подорожував щороку протягом двох місяців. Здається, мені це місце подобається! Переглянути всі повідомлення від Адама