Крка, країна ляпасів, потоків та непарного острова

Загреб - Підсусед, Загребка, Хорватія, 12 травня 2016 р

шибеник

Під час нашої останньої поїздки до Хорватії ми витратили більшу частину часу, досліджуючи узбережжя. Цього разу ми хотіли побачити деякі внутрішні райони, зокрема Національні парки Плітвіце та Крка, відомі своїми озерами та водоспадами, та менш відоме Лонсько Поле, місце проживання дикої природи на південь від Загреба.

Спочатку мала бути Крка, і в неділю ми вирушили із Затона на короткий 60-мильний проїзд до пристані для яхт Автокамп, однієї з багатьох місць у районі Крка. Кілька людей рекомендували Марину як хорошу базу для вивчення парку, і спочатку нам довелося замислитися, чому. Наш маршрут привів нас до міста Скрадін, центру парку, але потім ще на п’ять миль далі і на тисячу футів вище до плато над парком. Ми нарешті побачили знак до кемпінгу, який я неправильно прочитав і занадто рано повернув праворуч, закінчуючи на крихітній смузі. Я швидко помітив свою помилку і обмірковував, що робити далі, коли власник кемпінгу, сама Марина, вибігла з бічних воріт. У нас була досить складна розмова, яка проходила приблизно так:

"Ви з групою?"
"Ні."
"Не ACSI?"
"Так, у нас є ACSI"
"Отже, ти з групою!"
"Ні, ми самі по собі, але маємо картку ACSI"

Потім і їй, і нам зрозуміло, що ми використовуємо дисконтну карту ACSI, тоді як вона очікувала колону з близько 10 голландських караванів та будинків на колесах під час поїздки, організованої ACSI, що, звісно, ​​серед іншого, Голландський еквівалент нашого караван-клубу!

Марина відчинила бічні ворота, я повернув дорогу вгору, і я зміг повернутись навколо дерев та маневру навколо дерев та величезного фургона розміром на головну ділянку, де нас скерували на поле. Саме тоді я помітив два правильні входи, які настільки полегшили б життя! Спочатку все здавалося дуже випадковим, коли каравани та будинки на колесах стояли під непарними кутами, але незабаром ми виявили, що це спосіб Марини, яка збирає нас, а ми ніколи не почуваємось занадто близькими до інших кемперів. Насправді, чим довше ми залишалися, тим більше відчували себе «правильно».

Був невеликий розумний ресторан з більшою напіввідкритою частиною, а потім безліччю сидінь на вулиці, поруч із невеликим басейном, яким користувалися деякі сміливі голландці. Туалетний блок був розумним і підтримував бездоганну чистоту, регулярно перевірявся Мариною протягом дня. Насправді Марина керувала дуже щільним кораблем, сидячи в барі, спостерігаючи за новими заходами і вибігаючи назустріч новоприбулому. Коли ми сиділи і їли обід того першого дня, ми спостерігали, як вона виїжджала назустріч голландському мітингу, коли вони приїжджали один за одним.

Після обіду ми поїхали назад у Скрадін, щоб побродити. Набережна на березі річки Крка, яка на той момент розширилася до озера, була трохи липкою - ресторани, деякі розумні, але в основному для туристів. Далі вздовж набережної, повз невеличку пристань для яхт, вийшов болотистий струмок, звідки доносився звук кількох мільйонів жаб, що квакали їхні серця.

На відміну від цього, ми пішли у саме місто, щоб знайти зовсім інше місце. Пропала липкість. Скрадін виявився прекрасним старим містом з приємною міською площею, окантованою великою церквою та двома дуже прекрасними особняками, а потім довгою та вузькою головною вулицею, оточеною деякими дуже величними будівлями у венеціанському стилі, багато з яких, на жаль, були у бідному стані. ремонт. Було багато ресторанів та кафе, які, здавалося, процвітали. Над головною вулицею круто піднімався на зруйнований замок.

Ми відвідали туристичне бюро, яке насправді було офісом Національного парку, щоб безуспішно спробувати зрозуміти плату за вхід до парку та куди найкраще зайти. Ми не залишили мудрішого, якщо щось більше заплутане. Кемпінг пропонував одноденну екскурсію, яка виглядала непогано, але ми не для тих, хто організовує пакети, набагато воліючи займатися своїми справами. Повернувшись до кемпінгу, ми сиділи з пивом, працюючи над тим, що було б найкращим підходом. Керівник туру ACSI сидів поруч, тому ми запитали її думку. "Йди в тур", сказала вона, не вагаючись. Гадаю, це все вирішило. Ми зробили б одноденну екскурсію, а потім, можливо, повернулись би назад, якби відчули, що щось пропустили.

Потрібно сказати, що будь-які сумніви, які ми мали щодо цього туру, чи то, що він охоплює, чи то хороша цінність, були повністю розвіяні. Це був абсолютно чудовий день, який я запам’ятаю на довгі роки.

Ресторан кемпінгу також рекомендували на різних оглядах, тож ми думали, що спробуємо цього вечора. Ми скоріше уявляли собі трохи м’яса, тому замовили смажене баранину з гарніром із салату. З часом прибули півдюжини товстих ягнячих стейків, приготованих на грилі до досконалості, хрусткого жиру, рожевого кольору всередині, з картоплею фрі та кабачків із сіткою. По два сорти пива, все менше, ніж на десять на голову. Хто міг попросити більше?

Все, що після цього, було б антиклімаксом, тому наступного дня мала бути поїздка до супермаркету, який розмістився у величезному торговому центрі на околиці Шибеника. Ми могли бути в Англії, але з-за купини сигаретного диму, що випливав з кожної кави. Хорвати, очевидно, ще не вдягнулися до решти Європи та заборони куріння.

Після дня відпочинку ми вирішили провести день у Шибенику, який знову потрапив до списку рекомендованих міст для відвідування в Хорватії. Підхід через передмістя був жахливим, як і слід було очікувати від колишньої держави Комуністичного блоку, промисловість якої загинула. Я знаю, що технічно Югославія не входила до "Комуністичного блоку", але є сильні подібності, і деякі непридатні передмістя міста дуже нагадують Румунію та Болгарію, з величезними похмурими житловими будинками та порожніми гниючими фабриками.

Ми вийшли на лінію, щоб перевірити прогнози погоди, і, звичайно, якщо ви подивитесь на чотири прогнози, ви отримаєте чотири різні відповіді. Цього разу, хоча всі прогнозували дощ, крім одного, який обіцяв завтра вранці буде добре. Прийняте рішення. Якби завтра, коли ми встали, було б добре, ми б помчали до озера. Якби цього не було, ми пішли б далі. Ми встали, пішов дощ, тому, коли пральний кошик переповнювався, ми вирішили рухатися далі до Загреба, де були пральні машини та, що ще важливіше, сушильні машини. Плітвіц зачекав би до іншого разу.

До речі, якщо ви цього не зрозуміли, «ляпас» - це водоспад або каскад по-хорватськи, «поток» - це озеро, а «острів» - це острів.