Манаслу, північно-східне обличчя

Опубліковано: 27 листопада 2006 р

новий маршрут

Денис Урубко на першому підйомі по Казахському маршруту (VI 5,10b 75 градусів, близько 4000м), Манаслу (8163м), Гімалаї, Непал. Урубко та його партнер Сергій Самойлов спочатку розігрілись, піднявшись на звичайну трасу на горі з різницею в 1000 метрів від 6500 до 7500 метрів, а потім повернулися, щоб піднятися по їх маршруту в поштовху в альпійському стилі. Це був їхній другий новий маршрут в альпійському стилі в Гімалаях за останній рік: у 2005 році вони встановили новий маршрут на Широкій вершині (див. Примітку про сходження Урубка у випуску 15, стор. 93). [Фото] Сергій Самойлов

Коли ми з Сергієм Самойловим прибули до 4700-метрового базового табору Манаслу (8163 м), ми виявили численних альпіністів, які сиділи навколо в очікуванні. Щодня все більше снігу вкривало гору сильнішим білим. Коли 12 квітня ми нарешті дійшли до табору I за звичайним маршрутом, негода знову зупинила нас, і ми відпочивали тиждень. 20 квітня ми виїхали на самміт у альпійському стилі. Коли ми блукали між щілинами та глибоким снігом, повністю ізольовані від зовнішнього світу, я почав думати про нову ідею: велика частина снігу лежала на льодовику, що знаходився на північній стороні. Зліва, однак, схили виглядали більш задутими вітром, і, отже, може мати менше накопичення.

Як ми робили на Броуд-Піку в 2005 році, ми лазили з одним спальним мішком, одним пухом і однією курткою Gore-Tex. Після невеликого варіанта з 6500 до 7500 метрів у пошуках більш оптимальної лінії, ми у повному обсязі дійшли до плато презумміту і поставили свій намет під сераком на 7450 метрів. Всю ніч воно тряслося снігом та вітром. О 4:15 ранку, 25 квітня, в темряві та штормі, ми знову почали підніматися, щоб повернутися до звичайного маршруту, а об 11:45 ми стояли на вершині, першими за три роки.

Ми дійшли до базового табору, втомившись, але здорові, а потім 4 травня о 2 годині ночі знову вирушили з табору, цього разу на новий маршрут. Лавини мали намальовані лінії на схилах попереду. У моїй свідомості текла порожнеча застиглої гімалайської темряви, але також далеке світло зірок. На 4900 метрів ми почали робити перші кроки по незвіданій місцевості, яка протягом багатьох років здавалася занадто небезпечною для інших альпіністів.

Під вагою наших надважких пачок ми занурювались на півметра з кожним кроком. Слабка видимість унеможливлювала огляд від щілини до щілини. За льодовиком ми піднімались крутими сходами вгору льодопада. Двічі ми заблукали і були змушені розвернутися. Коли горизонт став слабо освітленим, сераки вгорі здавалися ще більшими. Я похитав головою і піднявся якомога швидше вгору по льоду на шістдесят - сімдесят п’ять градусів і по сніговику сорок п’ять - п’ятдесят градусів. До полудня хмари та вітер затуляли схили лавин, і ми зупинились на 5900 метрів. На перший день цього було досить.

На другий день ми загубились у глибокому снігу. Крок за кроком ми рухались до неба, без відчуття кінця, по крутих льодах та щілинах. Опівдні перед нами відкрився великий бергшрунд, глибиною майже 100 метрів і шириною п’ятнадцять метрів. У мене в голові закрутилося. Ми втратили дві години, шукаючи способу обійти це. Вдень все знову потонуло в тумані, і ми зупинилися на ніч на 6500 метрів.

Наступний день був точно таким же. Ми уявляли, що після наступного сераку сніг буде мілким. Часом ми пускали лавини. Над нами схил тремтів, але не ковзав. Ми продовжили уздовж тонкої межі між твердістю та розчиненням.

Тієї ночі ми зробили биві на 7100 метрів і з’їли останнє з їжі. Я мріяв про гарячі джерела поблизу Алмати, поки не розбудив мене лавин. Вранці наш намет засипав свіжий сніг.

Однак нарешті схили стали твердими під нашими ногами, і подекуди наші корчі розрізались на лід. Потім суцільний блакитний водяний котик покотився схилом і зник у туманній прірві. Зараз ми зрозуміли, що недостатньо відпочили після нашого першого підйому. Але врешті-решт ми дійшли до скелі, жовтуватої з чорними, діагональними тріщинами, і не такої крутої (5,8).

До тієї ночі (7450 ​​м) вітер посилився настільки сильним, що ми не могли почути один одного як говорити. Коли ранок розкидав промені по холодному обличчю, ми вже рухались; ми не могли провести ще одну ніч у цьому сніговому пеклі. Скеля зросла гладкою, і ми захистили її пітонами. Крок 5,10b, який навис на три метри, довів суть. Близько 15:30. ми дійшли до верхнього плато.

"Я нічого не бачу, Денисе", - кричав Сергій крізь сильний вітер, туман і сніг. "Я відчуваю твої сліди лише руками і намагаюся слідувати за ними".

Ми залишили свої зграї позаду і продовжили 300-метровий кулуар. П'ять разів Сергій запитував мене, як далеко нам треба пройти. З’явився змішаний розділ, саме тоді, коли ми були виснажені. Затриманий Сергієм, я прокрався до вечора - поки не опинився над хаосом погоди та світу. 8 травня, 18:00: ми встигли.

Ми спустились до величезного червоного сонячного кола і поставили наш намет у чорному, як звичайний шлях, на останніх межах наших сил. Наша лінія, Казахстанський шлях (VI 5,10b 75 градусів, приблизно 4000м), не була надзвичайно складною. Але ніколи я не відчував сильнішого злиття свого я з величезною горою. Через місяць після закінчення експедиції я все ще не можу бути по-справжньому живим. Я загубив частинку душі в глибоких снігах Манаслу.